ADVIN


Mobilní nebo responzivní weby

Responzivní web

Aktuální trend při tvorbě webových stránek

Chcete-li spravovat jeden web, ale současně jej přizpůsobit návštěvníkům přicházejících přes nejrůznější zařízení (od mobilních telefonů po velké displeje stolních počítačů), potom potřebujete responzivní řešení. Web je naprogramován tak, že se jeho obsah dynamicky přizpůsobuje velikosti prohlížeče a jednotlivé sekce se podle potřeby přeskládají, aby se web snadno ovládal.


Výhody responzivního webu

Protože se responzivní web pružně přizpůsobuje oknu prohlížeče, bude se dobře zobrazovat v libovolném rozlišení – tedy i na zařízeních, které dnes třeba ještě ani nejsou na trhu. Počet rozlišení, ve kterých návštěvníci zobrazují webové stránky totiž neustále roste, responzivní design je proto univerzálním řešením a současně investicí do budoucna. Veškerý obsah je na jednom místě, což usnadňuje správu webu a nedochází k duplicitám. Uživatelé odkazují oproti mobilní verzi na jedno místo a nedochází tedy k tříštění odkazového profilu.


Nevýhody responzivního webu

Responzivní web se zpravidla nenačítá tak rychle jako speciální mobilní verze, jelikož server odesílá data potřebná pro všechna možná zobrazení. Avšak vhodnou optimalizací přenosu dat lze docílit srovnatelného výsledku – jedná se například o předložení obrázků prohlížečům v několika velikostních variantách, zmenšení a spojení skriptů a stylů do jednoho souboru, sdružování ikon do jednoho souboru pomocí tzv. „ikon fontů“ a dalších techník. Responzivní design je tedy komplexní řešení náročné na vývoj a testování.

Jedná se o způsob stylování HTML dokumentu, které zaručí, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny druhy nejrůznějších zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety atd.). Zdroj: Wikipedie



Přečtěte si naše novinky