Publikováno dne: 11.3.2016
Zákazníci stále častěji prohlížejí webové stránky ze svých mobilních zařízení, proto je důležité přizpůsobit se jejich potřebám. Vytvořením mobilního nebo responzivního webu jim usnadníte vyhledávání informací či nákup v e-shopu. Získáte velkou konkurenční výhodu oproti webovým stránkám bez těchto mobilních rozhraní, mají totiž mimo jiné podporu ze strany Googlu ve výsledcích vyhledávání.
Výhody mobilního a responzivního řešení
- maximální dostupnost pro zákazníka
- velká konkurenční výhoda
- jednoduchost a přehlednost pro zákazníka
Mobilní web
Jedná se o naprogramování dvou webových stránek. Klasických pro uživatele stolních PC a notebooků a zjednodušených pro uživatele mobilních zařízení. Stránky tohoto typu bývají dostupné na doméně třetího řádu „m“ (např. m.alza.cz). Mobilní verze webu je odlišná, přesto velice přehledná a zákazník se snadno orientuje. Web sám rozpozná, z jakého zařízení se uživatel připojuje a zobrazí se v příslušné formě. Nabízí obvykle taktéž možnost volby mezi klasickým a mobilním zobrazením. Jde o maximálně úsporné řešení pro přenos dat přes internet.
Responzivní web
Jedná se o jednu naprogramovanou webovou stránku, která se dynamicky přizpůsobuje velikosti prohlížeče stolních PC nebo mobilních zařízení. Kombinací moderní technologie lze dosáhnout skvělého zobrazení stránky na různě velkých monitorech. Zákazník tedy vidí na svém mobilním zařízení pro něj již známou webovou stránku jako na stolním PC, jejíž obsah je přizpůsoben velikosti zobrazované plochy. Menší přenos dat než u klasického webu vede k jeho rychlejšímu načítání. Jelikož je web programován jako jedna stránka, je výhodnější z hlediska SEO.
Pokud uvažujete nad změnou svých stránek, neváhejte nás kontaktovat, máme bohaté zkušenosti s tvorbou mobilních a responzivních webů.
Přečtěte si naše novinky