ADVIN



E-shopy musí změnit obchodní podmínky

Publikováno dne: 29.2.2016

Nově mají možnost zákazníci řešit své spory mimosoudně. Umožňuje to novela zákona o ochraně spotřebitele, která vešla v platnost od 1.2.2016. Provozovatelé e-shopů a další obchodníci musí tedy provést změnu obchodních podmínek a své zákazníky o tom řádně informovat.

Tato novinka je implementována z evropského práva, jejíž snahou je zlepšit vymahatelnost práva spotřebitelů. Partnerem pro řešení těchto sporů je Česka obchodní inspekce (ČOI), řešení tímto způsobem znamená pro obě strany velkou úsporu soudních výdajů.

Obchodník je povinen informovat spotřebitele srozumitelným způsobem o možnosti řešit spor mimosoudní cestou. Pokud ke sporu dojde a ten není vyřešen, musí obchodník informovat spotřebitele i písemnou formou o této možnosti. Povinností obchodníka je také efektivně spolupracovat s ČOI na vyřešení sporu a musí podat vyjádření do 15 pracovních dnů od doručení vyrozumění o zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. 

 


Přečtěte si naše novinky