Publikováno dne: 10.2.2015
Multichannel marketing, omnichannel marketing nebo také multikanálový marketing je běžnou a dokonce nedílnou součástí marketingových strategií.
Jedná se o marketing, který proudí skrze všechny možné a dostupné kanály. Vychází z filozofie, že pro navýšení prodeje je nutné, aby se výhodná nabídka dostala k potenciálnímu zákazníkovi ve správný čas a správným způsobem. Je také nutné tomuto potenciálnímu zákazníkovi co nejvíce ulehčit nákup a tím se z něj stane reálný zákazník.
Část zákazníků je ovlivněná offline marketingem, kam řadíme:
Nicméně v době moderních technologií každý člověk využívá hned několika platforem použitelných pro reklamu. Denně lidé pracují na internetu s počítači, notebooky, chytrými telefony či tablety.
Lidé na web nepřijdou pouze z jednoho zdroje, tedy například přes přirozené či placené výsledky vyhledávání, zbožové vyhledávače, sociální sítě, newsletter. Každý potenciální zákazník má hned několik možností, přes které se k vám může dostat nebo naopak utéct ke konkurenci. A i pokud se k Vám dostane, neznamená to ještě, že u vás i nakoupí. Proto je velmi zajímavé se zákazníkem komunikovat. Například pokud nedokončil nákup, můžete mu připomenout emailem, aby tuto objednávku dokončil, stejně tak ho obdarovat poukazem k narozeninám, svátku.
To, jak efektivní bude multichannel marketing záleží na tom, jak moc dobře budou jednotlivé kanály spolupracovat, jak účelné je zacílení a segmentace zákazníků.
Na online cesty k zákazníkům Vás můžeme doprovodit jako zkušený partner v této oblasti.
Přečtěte si naše novinky