ADVIN



K čemu slouží Click-bait?

Publikováno dne: 27.1.2015

Nepříliš známé slovíčko, se kterým se ale nejen na sociálních sítích setkáváme velmi často. Jak i prozrazuje český název, klik–návnada, jedná se o titulek, který naláká uživatele k jeho prokliknutí.

Click–bait je kontroverzní titulek, který u čtenáře vyvolá zvědavost a prokliknutím dosáhne navýšení návštěvnosti webu. Většinou se jedná o titulek, třebaže i dlouhý, ovšem nic neříkající a lákající ke čtení dál. Po prokliknutí se sice návštěvník většinou nic zajímavého nedozví, nicméně zvýšil návštěvnost webu a to i v případě, že ho ihned opustil. A to je účel click-baitu, vyvolat zvědavost, nalákat uživatele a tím navýšit návštěvnost.

S těmito titulky se setkáváme velmi často na sociálních sítích, zvláště na facebooku. Ale můžeme na ně narazit i na takových portálech jako je Seznam, kde své boxy na domovské stránce mají další weby, jako je například Stream a jiné.

 

Příklady click-baitových titulků:

Úspěch Click-baitu tkví v lidské zvědavosti, kterou nám navodí titulek. Tohoto faktu je velmi využíváno právě na Facebooku. Ten se ale rozhodl, že bude Click-bait eliminovat. Má v úmyslu je poznávat podle doby, kterou lidé stráví na webu po kliknutí na daný odkaz a také podle množství komentářů a like u příspěvku.  Není ale jasné, jak moc bude toto měření přesné a nakolik se povede omezit Click-bait aniž by to neohrozilo pro uživatele reálně zajímavý obsah.

 


Přečtěte si naše novinky