Publikováno dne: 23.10.2013
V posledních několika letech se facebook stal velmi populární při tvorbě e-shopů i ve světě reklamy. Vzhledem k atraktivitě jejího formátu je pro inzerenty velmi zajímavým prostředkem, jak postihnout určitou cílovou skupinu. Je však nasnadě položit si otázku, zda e-shopy na sociálních sítích nepokulhávají v e-commerci.
Facebookové e-shopy sice existují, ale vzhledem k obratům jakých dosahují jsou vcelku bezvýznamné. V ČR se nachází firmy, které se tvorbou e-shopu na facebooku zabývají, ale jejich úspěšnost není příliš vysoká.
Pokud si uživatel facebooku přidá takový e-shop k oblíbeným stránkám, bude neustále bombardován prostřednictvím své „nástěnky“ jeho nabídkami.
Značnou nevýhodou je skutečnost, že stránka dostane málokdy více než několik set „lajků“, což zužuje klientelu na velmi specifické a malé komunity.
Pokud se jedná o několikanásobně větší trhy než je ten český, kde se počty uživatelů v dané komunitě pohybují v desetitisících, celosvětově i stovkách tisíc, pak lze hovořit o slušné zákaznické základně.
Jelikož je americká e-commerce na vzestupu, dá se předpokládat, že v roce 2015 dosáhne asi 15 miliardového obratu. Zbytek světa, představující desetkrát více internetových uživatelů, má utržit pouze malinko více. USA je tedy zemí, kde se dá předpokládat značný nárůst prodejů prostřednictvím e-shopů na sociálních sítích. V případě malého trhu, jakým je ten český, se však nedá očekávat závratné výsledky.
Přečtěte si naše novinky