Publikováno dne: 14.10.2013
Kvalitně provedená analýza návštěvnosti webových stránek dokáže specifikovat chování zákazníků na webu. Aby majitel webu mohl vhodně a v pravou chvíli reagovat na chování návštěvníků je důležité provést analýzu, která se ale netýká pouze počtu návštěvníků.
Kdo jsou zákazníci? Zásadní informací je, kdo jsou naší zákazníci, odkud přicházejí, na jaké odkazy „klikají“ a co je naopak nezajímá. Z toho vyplývá, že velmi důležitá je jejich detailní analýza. Tyto informace pomohou web zatraktivnit a tím také zaujmout uživatele.
Zda jsou stránky přehledné? Přehlednost webu je také jedním z důležitých faktorů. Pokud návštěvníci vnímají web jako nepřehledný, nesrozumitelný či jeho struktura je pro ně nepřirozená, pak dochází k situaci, kdy web jednoduše opouštějí a stává se pro ně nezajímavý. Účelné je navrhnout web tak, aby jeho ovládání bylo intuitivní a struktura stránek přispívala ke snadnější orientaci.
Zda nedochází k technickým problémům? Je důležité zjistit zda právě technické chyby neodrazují potencionální zákazníky.
Kdy provést analýzu návštěvnosti? Analýzu je nutno provádět v pravidelných intervalech, minimálně jednou za půl roku. Jelikož je internet velmi konkurenční prostředí, je potřeba provést analýzu co nejdříve, aby bylo možné provést případné opravy hned v počátku, před tím, než dojde k velkým ztrátám zákazníků.
Přečtěte si naše novinky