Publikováno dne: 26.11.2012
Podle společnosti Interactive Advertising Bureau, která již od roku 1996 sponzoruje pravidelné půlroční přehledy o příjmech internetové reklamy, zaznamenalo letošní první pololetí historicky nejvyšší hodnotu.
Meziroční růst o 14% a celkové příjmy dosahující 17 miliard dolarů. To jsou čísla, která se této společnosti podařilo vypátrat. Přitom v roce 1996, kdy IAB s reportem začínala, vyšly příjmy z internetové reklamy na „pouhých“ 82 milionů dolarů. Co se týče zmíněného prvního pololetí, není nárůst o 14% nijak rekordním, nicméně šlo ale o druhé největší navýšení příjmů z online reklamy, pokud nás bude zajímat čistě částka, o kterou se zvedly. Podívejme se na jednotlivé oblasti internetové reklamy v uplynulém pololetí:
Nejvíce za reklamu na internetu utrácely maloobchody (3,4 mld. dolarů), dalším velkým „investorem“ byl i automobilový průmysl (2,2 mld. dolarů). V celkově stagnující ekonomice je podle analytiků IAB dvojciferný růst internetové reklamy důkazem, že je živá a daří se jí dobře.
Přečtěte si naše novinky