ADVIN



V České republice se e-shopům velice daří

Publikováno dne: 4.5.2017

Projekt Česko v datech se zaměřil především na e-commerce u nás, na nákupy prostřednictvím internetu a na rozvoj českých e-shopů.

Otázku jak bude e-commerce v ČR vypadat v budoucnu analyzovala Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu ADMEZ. Výsledkem je, že ti, kteří mají
i kamenné prodejny, další otevírat nebudou. Velká část českých e-shopů má navíc v plánu vstoupit i na zahraniční trhy. Jako velký tahák na zákazníky vidí především rozvoj nejrůznějších věrnostních programů. ADVIN nabízí hned několik věrnostních programů
na e-shopu, každému klientovi na míru.
Za podpory Zásilkovny a ADMEZ se zúčastnilo tohoto projektu více než 400 českých
e-shopů. Dalším významným ukazatelem je seznam nejvíce vyhledávaných produktů
na portálu Zboží.cz. Dle výsledků Českého statistického úřadu v roce 2015 nakoupilo
přes internet celých 45% Čechů alespoň jednou, tito spadají do věkové kategorie 16–74 let.
V roce 2004 to bylo zanedbatelné množství, pouhých 5 procent.
A jaká pravidla dodržují návštěvníci a potencionální zákazníci e-shopů?
Muži zboží na internetu déle vybírají. Zatímco ženy při vyhledávání převážně již ví, co chtějí koupit. Muži vyhledávají podle značky a parametrů, pro většinu žen je důležitá velikost balení, akce, slevy a vzhled samotného produktu. Mladí zákazníci internetových obchodů vyhledávají převážně podle referencí, od těchto také nejčastěji majitelé e-shopů mohou očekávat hodnocení za nákup.
Typický český nakupující takto navštíví internet přibližně 4–8krát do roka a utratí ročně mezi 11 204 Kč až 56 000 Kč. Rok 2016 v předvánočním období znamenal meziroční nárůst
o 20%, z čehož vyplývá, že lidé utratili v e-shopech dle APEK 31,5 MLD Kč.
Především návštěvnost z mobilních zařízení a tabletů získává na oblibě. 
Mnoho e-shopů tak upřednostňuje responzivní provedení.
ADVIN vám pomůže zvýšit zisky právě díky profesionálnímu e-shopu, které zákazníci hodnotí jako velice přehledné a uživatelsky příjemné. Jednoduchá administrace urychlí vyřizování objednávek a umožní zvýšit produktivitu.
Responzivní provedení zajistí, že návštěvníci mohou na e-shopu nakupovat také z mobilních zařízeních.


Přečtěte si naše novinky