Počet návštěvníků prohlížejících webové stránky mimo klasický počítač nebo notebook roste každým rokem. Zvyšuje se zejména počet uživatelů přicházející na web z mobilních telefonů, ale i tabletů a dalších zařízení s nejrůznějším rozlišením. Vytvořením mobilního nebo responzivního webu se přiblížíte návštěvníkům z těchto zařízení a usnadníte jim vyhledávání informací nebo nákup v e-shopu.
V případě mobilního webu jsou vytvořeny speciální stránky optimalizované přímo pro mobilní zařízení, zatímco u responzivního webu jde o vytvoření univerzálního řešení hlavního webu, které se dynamicky přizpůsobí každému rozlišení. Obě řešení mají své výhody i nevýhody.
Mobilní i responzivní web představuje velkou konkurenční výhodu oproti webovým stránkám bez těchto speciálních rozhraní. I vyhledávač Google začal v roce 2015 „mobile-friendly“ weby upřednostňovat ve výsledcích vyhledávání. Současně z výzkumu vyplývá, že přes 60 % zákazníků má lepší názor na značku, pokud s ní má dobrou zkušenost i na svém mobilu.
Neexistuje jednoznačná odpověď, vždy je třeba vybrat řešení vhodné pro daný web. Je třeba vycházet z konkrétního zaměření webu a charakteristiky cílové skupiny. Roli hraje také stav současného řešení – fungující web je obecně snadnější doplnit o speciální mobilní verzi, u nového webu se naopak vyplatí investovat do responzivního webu.
„Mobilní i responzivní web představuje velkou konkurenční výhodu oproti běžným webovým stránkám.“
Přečtěte si naše novinky